Casual Friday! Apa yang Sesuai Digayakan Di Pejabat?

Oleh: Farhana Fuad

Gambar : www.rm-style.com

 

 

shutterstock_174684482 450

 

TGIF! Sesetengah syarikat memberikan sedikit kelonggaran dari segi pemakaian kala di tempat kerja kala tiba hari Jumaat. Bahkan ada juga yang sememangnya mengamalkan gaya kasual dan santai kala di pejabat.

 

Ia sedikit sebanyak memberikan keselesaan dan kebebasan kepada pekerja mereka untuk tampil kasual tetapi masih memastikanlagi gaya smart dalam penampilan tersebut.

 

Jadi, EH! kongsikan apa yang sesuai digayakan kala di tempat kerja pabila Jumaat tiba.

 

gaya kasual

 

Denim

Gayakan celana panjang denim bersama kasut bertumit sederhana atau tinggi. Seeloknya pilih denim berona biru gelap, elakkan yang terlalu lusuh. Kenakan juga bersama baju T atau kemeja serta blazer sebagai penambah kekemasan kala ke pejabat.

 

work-outfit-scarpe-1024x1024

 

Culotte

Sarung celana culotte bersama blaus yang berona sepadan. Cullote memberikan gaya nan cukup selesa dan pilihan rona yang tepat memberikan gaya yang masih tampak kemas. Gayakan bersama sepatu bertutup tidak kira sepatu bertumit tinggi atau sepatu leper. Namun, gandingan bersama kasut tumit tinggi lebih seksi.

 

work-outfit-tessuti-fantasie-1024x1024

 

Celana Kaki Lebar

Suai padan celana kaki lebar bersama top berkolar untuk tampil kemas dan kasual dalam masa yang sama. Boleh juga digayakan dengan kasut platfrom mahupun baji untuk beri ilusi kaki yang lebih panjang dan tirus. Gandingkan celana ini dengan baju T senteng kerana biasanya celana berpotongan lebar dicipta dengan potongan pinggang tinggi.

 

The post Casual Friday! Apa yang Sesuai Digayakan Di Pejabat? appeared first on EH!.

Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 comments :

Post a Comment