Tip Solekan Ringkas Dan Berseri

Ramai yang ingin tampil cantik, mulus dan berseri dengan  solekan secara natural dan sederhana. Namun, anda kena harus tahu apakah tip dan triknya. Dikhuatiri wajah anda akan terlihat pucat dan kusam jika salah tekniknya.

Sentuhan wajah secara natural dan berseri adalah dengan menggunakan rona tanah yang lembut dan pastel agar ia tampak harmoni dan mesra pada wajah. Berikut ialah teknik yang anda boleh cuba untuk solekan ringkas dan berseri ini.

SAPUAN BEDAK ASAS

Sapukan bedak asas dengan tipis pada keseluruhan wajah. Ratakan dengan bedak untuk kemasan yang lebih rata dan semulajadi. Untuk wajah yang lebih bujur dan berkontur, sapukan contouring powder diantara garisan atas dan bawah pipi.

 

ADUNAN RONA LEMBUT

Untuk menampakkan kesan minimalis, adunkan dua rona lembut pada pembayang mata. Rona merah jambu dan coklat cair sesuai dan dan tampak serasi pada kelopak mata.

BULU MATA LENTIK

Untuk buatkan riasan wajah kelihatan lebih galak dan ‘hidup’, lentikkan bulu mata dengan maskara.

SERLAHAN PIPI

Layangkan dengan manja pemerah pipi di bawah rahan untuk menaikkan lagi seri solekan wajah. Rona yang lembut seperti merah jambu dan pic adalah yang paling sesuai.

BIBIR MEKAR

Gincu rona merah jambu sesuai untuk semua jenis kulit.

Tip:  Untuk mencipta efek yang lebih menarik, oleskan dua lipstik yang berbeza ronanya. Gunakan rona yang cerah dan gelap bagi membentuk bibir dengan kesan gradiant ala Korea.

 

The post Tip Solekan Ringkas Dan Berseri appeared first on Jelita.

Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 comments :

Post a Comment