Jaga usus anak

nutrigen-paper-wrap-hires edit

Sebagai ibubapa, kesihatan anak menjadi keutamaan anda. Tidak hanya kesihatan luaran, dalamannya juga perlu dititikberatkan bagi memastikan anak membesar dengan sempurna. Selain jantung, paru-paru, hati dan buah pinggang, usus juga perlu dijaga dengan baik.

Jadi, anda perlu memberi mereka makanan yang berkahsiat seperti makanan organik bagi mengelakkan makan ayam yang disuntik. Pastikan anak anda makan sayur dan buah-buahan secukupnya. Banyakkan memberi mereka makanan yang padat nutrisi seperti sup kekacang dan sayuran.

Kurangkan memberi makanan yang mengandungi banyak gula terutama gula putih, kerana gula mampu meningkatkan pertumbuhan bakteria berbahaya. Lebih baik anda memperbanyakkan minum serta makan makanan probiotik (bakteria hidup) seperti minuman yogurt dan susu kultur.

Sudah pasti Nutrigen adalah pilihan yang tepat. Bukan sahaja baik untuk usus dan meningkatkan sistem imunisasi tubuh, susu kultur ini juga dipercayai dapat mengurangkan penghasilan bahan toksin di dalam badan serta membantu mengelakkan sembelit dan cirit-birit yang sering menyerang kanak-kanak.

Selain rasanya yang lazat, susu ini juga dipercayai berupaya meningkatkan sistem imunisasi anak bagi melawan sebarang jangkitan. Pasti si anak cukup menyukai rasanya yang sedikit masam daripada susu skim yang dikultur dan mengandungi bakteria asid laktik yang baik untuk usus.

Apakah masalah kulit yang paling anda bimbangi?
         
Apakah rangkaian produk wajah kegemaran anda?

 

The post Jaga usus anak appeared first on Jelita.

Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 comments :

Post a Comment