Sebab Sebenar Anda Mengalami Sakit Belakang

Pusing ke kiri mahupun ke kanan serba tidak kena dek sengal di belakang badan. Aduh, mengapa ia berlaku? EH! ada jawapannya.

 

[caption id="attachment_121002" align="aligncenter" width="640"] Gambar : Shutterstock[/caption]

 

Ia bukanlah tergolong dalam penyakit berjangkit mahupun serius, namun walau sihat mana pun seseorang itu, sakit belakang semestinya dialami semua orang. Tidak kira usia, hamil mahupun tidak, sakit belakang bisa beri rasa tidak selesa secara berterusan. Ketahui tujuh punca sakit belakang yang tabiatnya anda pandang sebelah mata.

TIDUR DIATAS TILAM LUSUH

Tidak salah berbelanja lebih untuk mendapatkan tilam yang berkualiti tinggi. Tilam yang baik adalah yang bertahan sehingga 10 tahun lamanya. Selepas 10 tahun, tukarlah tilam yang baru kerana kondisinya tidak lagi baik seperti di awal pembelian. Kebarangkalian untuk tilam melandut adalah tinggi dan mengakibatkan tulang belakang tidak berada dalam keadaan lurus sepanjang malam. Pilih tilam yang tidak terlalu lembut mahupun terlalu keras.

The post Sebab Sebenar Anda Mengalami Sakit Belakang appeared first on EH!.

Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.

0 comments :

Post a Comment